Ettevõttele Elektroonilised kanalid Turvalisus

Turvalisus

1. Kaitske arvutit ja selle tarkvara

Teie andmete ja raha turvalisuse tagamiseks palume Teil omalt poolt järgida turvanõudeid.

Viiruste ja nuhkvara üha laienev levik võib põhjustada tõsiseid turvaprobleeme. Et vältida konfidentsiaalse ja isikliku teabe sattumist kõrvaliste isikute kätte, kes võivad saadud infot kuritarvitada, tuleb hoolitseda oma arvuti turvalisuse eest. Kasutage veebilehitseja ja operatsioonisüsteemi kõige uuemaid versioone. Arvuti, mille abil sisenetakse internetipanka, peab kindlasti olema varustatud järgmiste vahenditega:

  • Viirusetõrje tarkvara. Soovitame kasutada viirusetõrjeprogramme firmadelt F-Secure, McAfee, Symantec, Kaspersky, TrendMicro, AdAware, PestPatrol.
  • Personaalne tulemüür. Nii nimetatakse arvuti võrguosa ning interneti vahel asuvat filtrit, mis takistab “võõraste” ja “valede” programmide võrgusuhtlust. Äärmiselt vajalik on tulemüüri kasutamine sülearvutitel ning selliste interneti kodupakettide puhul, kus teenusepakkuja võrgusuhtlust ei filtreeri. Zone Labs pakub personaalseks kasutamiseks tasuta tulemüüri ZoneAlarm.

Tarkvaratootjad uuendavad pidevalt oma tarkvara, et välistada kõiki kuritarvitamise võimalusi. Veenduge alati, et Teie arvutis on kasutusel tarkvara viimane versioon. Ärge lükake edasi turvauuenduste paigaldamist. Seadistage ka oma mobiiltelefon automaatselt uuendama sellesse paigaldatud tarkvara.
Ärge laadige arvutisse tarkvara tundmatutelt internetilehekülgedelt. Ärge kasutage piraattarkvara. Laadides arvutisse tundmatu päritoluga tarkvara, seate ohtu kogu arvutis oleva info, sest just sellisesse tarkvarasse võib olla peidetud mõni pahavara.
 

2. Hoidke hoolikalt kasutajatunnust, parooli ja koodiseadet

Danske internetipanga kasutajatunnust, parooli ja koode koodiseadmel tuleb hoida nii, et keegi peale Teie neid teada ei saaks. Ärge kirjutage kasutajatunnust ega parooli koodiseadmele ega kuhugi mujale nõnda, et keegi võiks aimata, mis need on. Soovitame hoida koode eraldi igapäevastest kaasaskantavatest esemetest (nt rahakott või märkmik).

Veenduge, et ka teie lapsed ja eakamad pereliikmed teaksid turvalisuse nõudeid ja täidaksid neid.

Ärge andke oma parooli ega koode teistele pereliikmetele ega sõpradele. Kui Teie lähedastel on vaja Teie kontot kasutada, on Teil võimalik anda neile selleks õigused. Sellisel juhul saavad nad personaalsed turvaelemendid ning Te saate neile määrata eraldi kasutajaõigused ja tehingute limiidid. Nii on ka lihtne tuvastada, kes millise tehingu panka edastas.

Kasutajaõigusi saab piirata. Näiteks saate anda teisele kasutajale õiguse üksnes Teie kontot vaadata, mitte aga sealt tehinguid teha.

Ärge usaldage e-kirju, mis paluvad Teil saata oma internetipanga tunnused või koodid või pangakaartide numbrid. Pank ei küsi kunagi tagasi juba väljastatud paroole ega koode ning suure tõenäosusega on tegemist nn phishing’uga (see tähendab, et keegi saadab rämpspostilaadseid kirju, lootes ohvrit eksitada ning sundida teda välja andma konfidentsiaalset infot). Ärge vajutage kahtlase päritoluga e-kirjades sisalduvatele linkidele ega avage kirjadega kaasas olevaid manuseid. Pank ei saada kunagi kirju, mis paluvad Teil paigaldada lisatarkvara. Samuti ärge avage faile, mille on Teile saatnud tundmatud isikud. Kui Te ei tea, mida sisaldab Teile saadetud fail, küsige saatjalt enne faili avamist üle.

Internetipanka sisenedes ja ka seal korraldusi sisestades veenduge pidevalt, et järgmisele leheküljele liikudes olete endiselt Danske Banki leheküljel. Lehekülje aadressis on viide krüpteeritud ühendusele (lehekülje aadress algab sümbolitega: https://) ja aadressiks on www.danskebank.ee.

Mobiil-IDd kasutades veenduge alati enne PIN-koodi sisestamist, et telefoni ekraanil kuvatav kood oleks sama kui kood, mida kuvatakse Teile internetipangas sisselogimise lehel. Juhul, kui kood ei ole sama, ärge PIN-koodi sisestage ning informeerige sellest kohe panka.

Kui olete oma internetipanga kasutajatunnuse, parooli või koodid kaotanud, või kahtlete, et keegi kõrvaline isik on need teada saanud, tuleb internetipanga kasutamine otsekohe blokeerida. Selleks palume helistada Danske Banki kliendiinfo telefonil 6 800 800 või pöörduda Danske Banki ärikeskusesse. Kui võimalik, muutke oma parool internetipangas kohe ära.

3. Määrake tehingutele limiidid

Internetipanga kasutamise lepingu (teleteenuste lepingu) sõlmimisel antakse Teile võimalus määrata maksimaalsed summad, mille eest ühe päeva või ühe nädala jooksul tehinguid sooritada võib. Samuti saab ja peab määrama pangakaartide limiidid. Päeva- ja nädalalimiitide kehtestamisega vähendate oluliselt võimaliku pettusega kaasnevat kahju, kui võõras peaks Teie kontodele ligi pääsema või Teie pangakaartidega tehinguid tegema.

Soovitame valida limiidid vastavalt oma reaalsetele päevastele ja nädalastele vajadustele. Juba seatud limiite saate näha lepingust ja lepingu kehtivuse jooksul on limiite võimalik muuta Danske Banki ärikeskustes. Turvalisuse huvides ei näidata tehingulimiite Teile internetipangas.

4. Jälgige oma kontol toimuvat

Juhul, kui avastate oma kontolt tehingu, mille tegemiseks Te ei ole andnud korraldust, teatage sellest viivitamatult panka. Teavitage panka otsekohe ka siis, kui Teie valduses olevad turvaelemendid on saanud teatavaks kõrvalisele isikule või kui Teie krediit- või deebetkaart on kadunud või varastatud. Lisaks palume pangakaardi või turvaandmete väärkasutuse korral esitada avalduse politseile.

Kui Te ei ole panka informeerinud turvaelementide kaotamisest või varastamisest, vastutate Teie kontol teostatud tehingute eest. Sellisel juhul on Pangal õigus rakendada omavastutuse määra, mis eraisikust tarbijale ulatub kuni 150 euroni päevas.

Panga kohustus

Juhul, kui pangal tekib kahtlusi, et Teie turvaelemendid on saanud teatavaks kellelegi kõrvalisele isikule või et Teie kontol on tehtud tehinguid, mille tegemiseks Teie ei ole korraldust andnud, blokeerib pank vastavalt vajadusele kas toimingute tegemise teleteenuste vahendusel või Teie deebet- või krediitkaardi.

Teleteenuste ja/või pangakaardi blokeerimisest teavitab pank Teid esimesel võimalusel.
 

5. Tutvuge hoolikalt internetimaksete tingimustega

Internetis oste sooritades veenduge internetipoe turvalisuses. Iga internetipoe veebilehel peab kindlasti olema info ettevõtte nime ja asukoha kohta, e-posti aadress ja telefoninumber, kuhu probleemide puhul pöörduda. Samuti peab seal olema info kauba tarnete ja tagastamise kohta ning pretensiooni esitamise kord ja garantii tingimused. Tutvuge kindlasti kauba tellimise ja tagastamise tingimustega, kontrollige müüja tausta ja otsige lisainfot tema varasema tegevuse ja ostjatega käitumise kohta. Kui veebilehe info ei ole piisavalt ülevaatlik, küsige klienditeenindajalt lisateavet.

Internetis saab tehinguid teha nii deebet- kui ka krediitkaardiga. Ostu sooritamisel kaardiga makstes veenduge alati, et internetipood on liitunud 3D Secure teenusega. Seda, kas internetikaupmees on 3D Secure süsteemiga liitunud, näitab vastav MasterCard SecureCode logo tema kodulehel.

 

3D Secure teenuse korral peate kaarditehingu alati lisaks kinnitama ka internetipanga kasutajatunnuse ja parooli või koodiga. Kui internetipangas isiku tuvastamine õnnestub, suunatakse Teid tagasi kaupmehe juurde makse lõplikuks kinnitamiseks. Veenduge, et Teie sisestatud kaardiandmeid ei saa korduvalt kasutada ilma Teie kinnituseta. Ärge salvestage oma kaardiandmeid teenusepakkuja lehele ega andke teenusepakkujale luba edaspidi Teie kontolt raha automaatselt debiteerida.

Ärge jätke oma kaarti kunagi järelevalveta ega avaldage kellelegi kaardi PIN- või CSV-koodi (deebet- või krediitkaardi pöördel olev viimane trükitud kolmekohaline numbrikombinatsioon). Kaardiga makstes ärge lubage teenindajal kaarti Teie vaateväljast ära viia.

Kui Te internetis pangakaardiga ei maksa, soovitame Teil teha pangale avalduse internetimaksete keelamiseks. Sellisel juhul ei ole võimalik selle kaardiga internetis tehinguid sooritada.
 

6. Väljuge internetipangast turvaliselt

Turvaliseks väljumiseks internetipangast tuleb klõpsata “Väljun” ning sulgeda lehitseja.

Igasuguse turvakahtluse puhul helistage otsekohe Danske Banki infotelefonil 6 800 800 ja laske ligipääs oma kontodele internetipangas ajutiselt peatada.

Võimalusel vältige internetipanga kasutamist avalikes kohtades. Kui see osutub siiski hädavajalikuks, veenduge pärast internetipanga kasutamist, et olete veebilehitseja akna sulgenud.

Tutvuge kindlasti ka Teleteenuste tingimustega, mis selgitavad kasutaja identifitseerimise ja toimingute tegemise reegleid, turvalisuse tagamise nõudeid ning poolte vastutust.